Direkt zum Hauptbereich

The Last Stop



A review of Jong chak yeok

Four young schoolgirls who are part of a photography club are given the task of taking a photo of the end of the world with old-fashioned cameras over their summer vacation. They come up with the idea to drive to the end of a train line to take the photos there. But the trip turns out differently than planned, as the end of the train line doesn't really look like the end of the world. Thus, their trip extends throughout the day, and the four friends wander through rural Korea - laughing, persistent, and inquisitive.

Jong chak yeok is one of those kinds of films that - festival goers and skilled strays of the film landscape aside - most people are unaware of. Films with no real structure, no certain points in character development to check off, no real goal - a film that simply tells a story of life. Here, unlike other representatives of this type of films, still equipped with a certain principle, a supposed end point, the film shuttles along, managing to entertain simply through its playful simplicity and its lively main characters. In this case, it is also only diminishedly about moving the viewer emotionally - even if the film could evoke feelings of melancholy and memories of balmy summer days for some - but to simply let him participate in a day in the life of the protagonists.
© Tiger Cinema & DGC

This simplicity becomes the film's greatest advantage. Thus, it always manages to entertain throughout its rather short running time. This is partly due to the refreshingly real dialogues, as well as the believable acting of all the child actors. Here it's not important to be able to identify with any of the characters, it's not important to be emotionally invested in the story, the important thing is to sit back and get into what's on offer. When you do so, you get exactly the blooming fresh dialogues you expect. And that's when Jong chak yeok will appeal to you the most.

Because if you tune in for relaxed, calm and comfortable entertainment without a lot of melodrama, without any conflicts and without any background music, that's exactly what you'll get back. The film does not play with expectations and does not try to trick the viewer in any way. Quite the opposite, the film gives you exactly what you are hoping for in a heartfelt, young-feeling manner. With nice ideas, such as not withholding the taken photos from the viewer, out the back also thought-provoking conversations that manage to capture the atmosphere in such somewhat heavy topics well and equipped with an eye for the small details, Jong chak yeok sets off through unknown land and delivers comfortable, fresh and simple feel-good cinema. In an open-air cinema, among people and hopefully with the slowly setting sun in the back, the film should then be able to unfold its complete effect - to evoke pleasant memories.
09.06.2021, Yaron

Kommentare

Beliebte Posts aus diesem Blog

Han Nan Xia Ri

HAN NAN XIA RI Sommerflirren Regie Han Shuai Volksrepublik China 2020 Chinesisch UT Englisch • 88 Minuten Produktion Huang Xufeng, Liang Ying Buch Han Shuai Kamera Peter Pan Montage Tom Lin, Dong Jie mit Gong Beibi, Huang Tian, Zhang Xinyuan, Yan Xingyue, Luo Feiyang Do, 10.06.2021, 17:30 Uhr Neue Bühne Hasenheide Fr, 18.06.2021, 21:45 Uhr Freiluftkino Rehberge Wie einen Seismographen schickt die Regisseurin Han Shuai ihre stille Protagonistin durch ihren Debütfilm. Mehr Beobachterin als Beteiligte, wie eingesperrt in vielen Großaufnahmen, registriert die 13-jährige Guo all die Erschütterungen, die das Arbeiter*innenmilieu um sie herum zerbröckeln lassen. Als sie miterleben muss, wie ihr Freund ertrinkt, weiß das Mädchen nicht wohin mit der Trauer, der Schuld - und ihrer Sehnsucht. Die sommerliche Hitze und die Aufdringlichkeit eines Klassenkameraden sind schwer zu ertragen. Das Zirpen der Zikaden durchdringt die Einöde ihres lieblosen Zuhauses am Stadtrand von Wuhan, fer...

Last Days At Sea

LAST DAYS AT SEA Letzte Tage am Meer Regie Venice Atienza Philippinen / Taiwan 2021 Tagalog, Cebuano UT Englisch • 71 Minuten Produktion Venice Atienza Kamera Venice Atienza, Moshe Ladanga Montage Anna Magdalena Silva-Schlenker, Katrin Escay mit John Russel Rey „Reyboy“ Paño, Cresente „Buboy“ Betonio, Cleofe „Neneng“ Betonio, Florecita „Babe“ Paño, Emibie Paño Sa, 19.06.2021, 17:30 Uhr Neue Bühne Hasenheide Bald soll der zwölfjährige Reyboy sein Heimatdorf Karihatag verlassen, um in der Stadt die Schule zu besuchen. Er liebt das Meer, das beständige Wellenrauschen im Ohr und den weiten Horizont im Blick. Die kleine Gemeinschaft, in der seine Familie lebt, begegnet Problemen wie Armut, Überfischung und Landflucht mit beständigem Lebensmut und stoischer Grundhaltung. Trotzdem hoffen Reyboys Eltern, ihm durch den Abschied die Chance auf eine bessere Zukunft zu ermöglichen. Venice Atienza begleitet den Jungen in diesen Tagen, taucht mit ihm in die Orte seiner Kindheit ein und ...

Jong chak yeok

JONG CHAK YEOK Bis ans Ende de Welt Regie Kwon Min-pyo, Seo Hansol Republik Korea 2020 Koreanisch UT Englisch • 79 Minuten Produktion Park Ki-yong Buch Kwon Min-pyo, Seo Hansol Kamera Park Jae-man Montage Kwon Min-pyo, Seo Hansol mit Seol Si-yeon, Bae Yeon-woo, Park So-jung, Han Song-hee Mo, 14.06.2021, 17:30 Uhr Neue Bühne Hasenheide Ausgerüstet mit analogen Einwegkameras machen sich vier Mädchen auf den Weg zum Ende der Welt. Was abenteuerlich klingt, führt den Fotoclub zunächst an die Endstation der U-Bahnlinie 1 am südlichen Stadtrand von Seoul. Dort angekommen scheint es den jungen Expeditionsteilnehmerinnen angesichts der wohl niemals enden wollenden Bahnlinien jedoch, als würde sich ihre Welt durch ihren Ausflug nur weiter ausdehnen. Angetrieben von Hartnäckigkeit und vom großen Freiheitsgefühl der Sommerferien streunen sie durch die Landschaft. Lachend im Regen, auf einer Landstraße posierend und vertieft in Gespräche über Dinge, die ihnen begegnen, und Dinge, die ...